הרבנים הראשיים תוקפים את הכרת בג"צ בגיורים הפרטיים

    דינת ישראל מפעילה מערך גיור ממלכתי תחת משרד ראש הממשלה אשר פועל תחת סטנדרטים ראויים ומסבירי פנים שנועדו לתת מענה לכלל הציבור במדינת ישראל
    ישראל פריי 1 Comment on הרבנים הראשיים תוקפים את הכרת בג"צ בגיורים הפרטיים

    הרכב מורחב של שופטי ביהמ"ש העליון קבע כי יש להכיר בגיורים של בתי דין פרטיים, והמערכת הרבנית והפוליטית סוערת • הגר"י יוסף: "חיסול הגיור הממלכתי במדינה" • הגר"ד לאו: "לא הבג"צ יחליט מיהו יהודי" • החשש החרדי: דריסת רגל לרפורמים

    צילום: Yaacov Cohen/Flash90
    דינת ישראל מפעילה מערך גיור ממלכתי תחת משרד ראש הממשלה אשר פועל תחת סטנדרטים ראויים ומסבירי פנים שנועדו לתת מענה לכלל הציבור במדינת ישראל
    12:47
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on היסטוריה: טראמפ חוזר בו מפתרון שתי המדינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני שעה קלה קבע הרכב מורחב של תשעה שופטי עליון בראשות הנשיאה מרים נאור כי יש להכיר בגיורים פרטיים אורתודוקסיים הנערכים בישראל, (גם פיראטים) וכי המתגיירים בבתי הגיור הללו יהיו זכאים להתאזרח בישראל במסגרת חוק השבות.

    מבחינת המגזר החרדי ובתי הדין הרבניים מדובר בהחלטה דרמטית וחסרת תקדים המחלישה לכאורה את כוחה של הרבנות הראשית לישראל, ומאידך מחזקת את בתי הדין הפרטיים הפועלים במגזר הדתי לאומי או החרדי. מאידך, לפסיקה זו יש השלכות אפשריות לגבי גיורים רפורמיים וקונסרבטיביים בעתיד הקרוב, והיא עלולה לשבש את תכניות הרבנות הראשית לגבי הרפורמים.

    ראשון להגיב להחלטה הדרמטית הזו היה הראשל״צ הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף אשר משמש כנשיא בית הדין הרבני הגדול: "החלטת בית המשפט העליון מהיום להכיר בגיורים פרטיים במדינת ישראל היא שערורייה, לא יעלה על הדעת שתעשיית הגיורים הפיראטיים שלא מפוקחים על ידי אף גורם ממשלתי יוכרו כרשמיים.

    "מדינת ישראל מפעילה מערך גיור ממלכתי תחת משרד ראש הממשלה אשר פועל תחת סטנדרטים ראויים ומסבירי פנים שנועדו לתת מענה לכלל הציבור במדינת ישראל, הכרה שכזו מביאה הלכה למעשה לחיסול מערך הגיור הממלכתי של המדינה".

    הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו הגיב אף הוא בחריפות: "בית המשפט העליון ושופטיו לא יקבעו מיהו יהודי אלא תורת ישראל, כך היה תמיד ונדאג בעז"ה שכך יהיה גם הלאה".

    ראשי 'יהדות התורה', שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, בהודעה משותפת, בעקבות פסיקת בג"צ: "בית המשפט העליון רושם על שמו בטאבו את הרס היהדות במדינה. הציבור בישראל מכל האוכלוסיות והמגזרים רואה במעלליהם הערמומיים של שופטי בית המשפט העליון חלק ממגמה הרסנית של חורבן הדת בישראל. אנו נדרוש תיקון הנושא בחקיקה כדי לשמר את העם היהודי לדורותיו ואת הסטטוס קוו הנהוג במשך כל השנים בתחום הרגיש כל כך של הגיורים".

    ליצמן וגפני הוסיפו ואמרו כי "שתלטנות בית המשפט העליון בכל נושא שאיננו מעניינם, מוכיחה חוסר מידתיות וחריגה מכל סמכות הגיונית. לא נאפשר ששופטי בגץ הם אלו שיקבעו מי יהיה יהודי במדינת ישראל, נגד מסורת ישראל ומורשת הדת היהודית לאורך כל הדורות".

    סגן השר מאיר פרוש הגיב להלטת בג"צ: "ההחלטה המפוקפקת מהיום מותאמת לתפיסת בג"צ, שהצטיינה השבוע ביצירת מתחים וסכסוכים בעם. הפסיקה תגרור רישום עצמאי של ספרי יוחסין, והשנאה בין אחים והפילוג בקהילות בישראל – יהיו רשומים על בג"ץ".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      היות ומדינת ישראל היא מדינה של גויים, היא אינה יכולה לגייר גויים, 100% מהמגויירים של מדינת ישראל מיום הקמתה, נשארו בגיותם.הם אינם יהודים.